ИНФОРМАЦИЯ ЗА ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ
Кой уред е гаранционен?
Разбираме Вашето разочарование и желание ситуация да бъде разрешена в максимално кратки срокове. Тъй като доверието, което вече сте изградили към нас, е важно, на тази страница ще откриете кратка и ясна информация какво да направите, за да се свържете с нас, както и как ще протече целият процес на сервизиране.
Гаранционни са само закупените от Instant Pot Bulgaria уреди, както и от търговските ни партньори в България. При нормална употреба в домашни условия, Инстант Хоум ЕООД, ЕИК 207830221, оторизиран дистрибутор на Instant Brands LLC за България, предоставя законова гаранция за период от две (2) години от датата на първоначалната доставка. Достъпна е и допълнителна удължена (търговска) гаранция, като условията за нея можете да намерите тук. Покритието на тази гаранция важи само при използване на уреда в България. Гаранцията към уредите се издава от съответния дистрибутор за съответната държава. Уреди, закупени от други държави, не могат да се сервизират гаранционно от нас.
Времето, с което разполагаме, за сервизиране на уреди, е в рамките на 30 календарни дни от предаването на уреда на нас или на наш подизпълнител. Стараем се да сме значително по-експедитивни от това, като сроковете за ремонт могат да варират, в зависимост от моментното ни натоварване. При всички положения, уредът Ви ще е готов за не повече от един месец.
Какво ни е необходимо да ни предоставите, за да разгледаме по същество рекламация/гаранционна претенция?
- Лични данни – Вашето име, имейл адрес и телефонен номер;
- Доказателство за покупката (копие на оригинален касов бон или фактура за покупка);
- Модел и сериен номер на уреда;
- Максимално подробно описание на дефекта, както и снимков и видеоматериал, с цел максимално точна диагностика на възникналия проблем;
- Всички части от уреда, независимо от състоянието им.
Какви са стъпките при предявяване на рекламация/гаранционна претенция?
Стъпка 1 – Попълнете формата за Заявка за РЕКЛАМАЦИЯ/СЕРВИЗ, която можете да откриете тук. Тя е кратка и лесна за попълване, но чрез нея ни предоставяте информация, която ще ни бъде от полза при предварителната диагностика. При правилно попълнена форма, ще получите автоматичен имейл с потвърждение. Ако това не се случи, можете да се свържете с нас на посочените в сайта контакти, за допълнително съдействие.
Стъпка 2 – В рамките на 48 часа /в работни дни/ ще получите информация от сервизния ни отдел, включително и номер на съответната рекламация. Ще Ви бъде изпратена инструкция, която е направена на база, предоставените от Вас по имейл видео и снимкови материали.
Стъпка 3 – При необходимост от изтегляне на уреда или негов елемент в наш сервиз, ще се наложи да го подготвите за изпращане, като ние ще организираме транспорта, изцяло за наша сметка. Опитът ни показва, че по време на транспортирането, е възможно да се получат надрасквания и дори счупвания. За да избегнем възможни неприятни за нас и за Вас ситуации, препоръчваме да направите снимки преди и след опаковането, за да можем да удостоверим изправния му външен вид, преди извършването на куриерската услуга.
Стъпка 4 – След като уредът Ви бъде доставен в наш сервиз, ние го разопаковаме пред камера и диагностицираме причините за неизправността, както и дали се касае за проблем, който се покрива от гаранцията.
Стъпка 5 – При призната гаранционна претенция, ще отремонтираме уреда и ще Ви го върнем отново работещ с транспортните разходи, изцяло за наша сметка.
Действащото законодателство в България е предвидило срок от един месец за отстраняване на неизправности, като срокът на гаранцията се удължава с времето на престой в сервиз.
Кога се анулира гаранцията?
При липса на доказателство за покупка: стокова разписка, фактура, касов бон или друг документ, удостоверяващ плащането.
Кои дефекти не се покриват от гаранционните условия?
Гаранцията не покрива неизправност, причинена от външни причини, като: механични повреди, замърсяване, неправилна експлоатация или работа, използване на неправилни консумативи или употреба в разрез с ръководството за употреба на уреда.
Най-чести причини за отказ от гаранционно обслужване са:
- Професионална употреба, търговска употреба и/или всяка друга употреба, различна от нормалната домашна употреба;
- Щети в резултат на небрежна, неразумна или неправилна употреба на уреда;
- Нормалното износване;
- Износени покрития или наранени покрития, загуба на свойствата на незалепващи покрития;
- Неправилно сглобяване или разглобяване;
- Форсмажорни обстоятелства (като пожар, наводнение, урагани, мълнии и т.н.);
- Повреди, получени в резултат на неизправности по електрическата мрежа;
- Неправилно съхранение, попадане на външно тяло;
- Прегряване, причинено от работа с празен вътрешен съд;
- Дефекти, в резултат на използване на неоригинални консумативи;
- Употреба в противоречие с инструкциите за употреба, приложени към уреда;
- Неосигуряване на разумна и необходима поддръжка;
- Отремонтиране или манипулиране от когото и да е, освен ако не е изрично писмено упълномощено от Инстант Хоум ЕООД;
- Ремонти, в резултат от употреба, различна от стандартна домашна употреба и по начин, противоречащ с която и да е част от цялата приложена към уреда документация;
- Подмяна на консумативи (уплътнителни пръстени, гарнитури, филтриращи елементи и т.н.);
- Вътрешни или външни петна, обезцветяване или драскотини;
- Удряни или изпускани продукти.
ВАЖНО! При покупка на уред, всеки потребител трябва се запознае в цялост, както с гаранционната карта, така и с ръководството за употреба на съответния уред, с цел безопасната и правилна употреба на продукта, които и с предоставените от закона права и начина на тяхното упражняване. При необходимост, екипът на Instant Pot България е на Ваше разположение, за да отговори на Вашите въпроси.
С изключение на приложимото законодателство, Инстант Хоум ЕООД не носи отговорност за косвени, случайни или последващи вреди и щети, произтичащи от или във връзка с използването или работата на уреда или повреди, свързани с икономическа загуба, загуба на имущество, загуба на приходи или печалби, загуба на удовлетвореност или невъзможност за използване, разходи за монтиране или други последващи вреди и щети от какъвто и да е вид.
Какво се случва, ако не удовлетворим рекламацията/гаранционната претенция?
В този случай, ще получите ценово предложение, за извънгаранционен сервиз, ако такъв е възможен.
Какво да очаквате от нас, ако предявите повторна рекламация за един и същи проблем?
Законодателството в България е предвидило възможност да направим повторен опит за отстраняване на неизправност, при малко вероятен сценарий, при който същият дефект се появява отново. Ще изтеглим отново уреда, а сервизът ни ще работи по казуса приоритетно.
При какви ситуации можем да заменим уред или да възстановим първоначално платената сума?
Съгласно разпоредбите на Българското законодателство в областта на предоставянето на гаранционни услуги в страната, всеки потребител може да поиска възстановяване на сумата или заменяне на закупената стока, само когато не е възможно продуктът да бъде поправен или заменен.
- Уред може да бъде заменен или да бъде възстановена сума при 3 признати рекламации за еднотипни дефекти.
- При невъзможност за отремонтиране в предвидените от закона срокове.
- По наша компетентна преценка, в случай, че липсват резервни части или е налице друго обективно обстоятелство, възпрепятстващо бързото и качествено отремонтиране на Вашия уред.
Решаване на спорове
При възникнали противоречия между наше становище и Вашата гледна точка, законът е предвидил възможности за решаване на спорове, с които можете да се запознаете тук.
Права на потребителите
Всички права на купувача са посочени в законодателството за защита на потребителите, включително Закона за защита на потребителите и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, като този документ не изключва или ограничава, което и да е от гарантираните от закона права.
Допълнителна информация относно правата на потребителите, можете да намерите тук.